היום כולם כבר יודעים שעישון הוא אחד החולות הכי גדולות שיש. מעבר לפגיעה המהותית בבריאות שלנו- יש לעישון השפעה עצומה על עור הפנים ועל האצת תהליך ההזדקנות.
המידע הזה לא תמיד מדרבן את המעשנים להפסיק לעשן, וחוץ מתסכול ורצון להדליק עוד סיגריה- אין מכך תועלת. במאמר הבא, תמצאו טיפים שיסיעו לשמור על אסתטיקה, עור הפנים, הבריאות, הגוף והנפש למרות הסיגריות.

להלן פעולות שיסיעו לכם לסלק, לפחות חלק מהרעלים, להקטין את מידת ההתמכרות ולהשלים לגוף שלכם חלק מהמרכיבים שנפגעים כתוצאה מהעישון:

  • להקטין כמות סיגריות שמעשנים- ישנה כמות סיגריות ביום שנחשבת סבירה והרפואה הקונוונציואנאלית מתייחסת אליה כזניחה- מדובר על כמות של כ- חמש סיגריות ביום. השתדלו לעשן כמה שפחות וזאת אפשר לעשות באמצעות דילוג על סיגריות.
  • כל פעם שמתחשק להדליק סיגריה קחו נשימה עמוקה, תספרו עד שלוש, תשאפו ותספרו עד שלוש. תעשו מחזור של עשר נשיפות ושאיפות כאלה, ותדליקו רק אחרי זה.
  • הקדישו מחשבה- מתי מתחשק לכם לעשן יותר, מתי פחות.
  • שתו כוס מים אחרי כל כוס סיגריה
  • המירו חלק מכוסות הקפה בכוסות תה ירוק
  • תשתו מיצים סחוטים, תאכלו סלק שיסיע לנקות את מערכת הדם, כך גם תאנים. הקפידו על נטילת ויטמין C שנפגע באופן ישיר כתוצאה מעישון.
  • עישון סיגריות פוגע במישרין בעור הפנים, הקפידו לטפל בו ולטפח אותו.
  • בצעו פעולות שיסיעו לכם להפיג מתחים כמו עיסויים וטרפיה מסוגים שונים.

בסופו של דבר הטיפ הכי טוב שאנחנו יכולים לתת לכם הוא פשוט להפסיק, ישנים דרכים רבות להפסיק לעשן, ניתן להשתתף בסדנאות גמילה, להשתמש במדבקות ניקוטין מיוחדות , תרופות מיוחדות המדכאות את הצורך לניקוטין וגם שימוש בסיגריה אלקטרונית, אשר מאפשרת לכם להמשיך לעשן ללא הנזק הגדול שסיגריה רגילה עושה.