כשמגיע החורף ואיתו האפרוריות, הגשמים והקור, הנפש שלנו מחפשת אוכל מנחם יותר מבקיץ. מבחינה ביולוגית, הגוף זקוק למזונות עשירים יותר, פחמימות ושומנים שיספקו לו את ההגנות הדרושות לתקופות הקור, הצורך הזה הוא פיזיולוגי ונפשי בו זמנית, אלא שהחורף הישראלי הוא לא באמת חורף קר וקשה שמצריך מאגרי אנרגיה לחימום והישרדות, מה שמוביל לכך שאנחנו אוכלים בהתאם לרצונות שאינם מאפיינים את הצרכים שלנו הלכה למעשה במציאות הקיימת.
התוצאה היא בדרך כלל עלייה של כמה קילוגרמים במהלך תקופת החורף אצל מרבית האנשים.

אז מה עושים על מנת לשמור על הדיאטה ועל המשקל גם בחודשי החורף?

  • קודם כל, ממשיכים עם הפעילות הגופנית. גם אם קר, ולא ממש מתחשק לזוז יותר מדי, חשוב לזכור שפעילות גופנית מחייה את הגוף והנפש, משפרת את מערכת העיכול, מרגיעה את מערכת העצבים וגם מאוד מאוד מחממת.
  • מרבים באכילת מרקים עשירים ומזינים שיחממו את הגוף והנפש ויעניקו תחושת שובע בלי הרבה קלוריות.
  • אוכלים פחמימות מורכבות כמו אורז מלא, עדשים, שיבולת שועל ועוד.
  • מתרחקים מג'אנק פוד כמה שיותר.
  • כדאי להרבות בשתיית תה ירוק, הוא יחמם ויעניק תחושת שובע ויעניק לגוף אפשרות ניקוי ומרכיבים חיוניים שונים.
  • מרחיקים אוייבים מהבית. דווקא בחורף, התקופה שבה אנחנו נמצאים יותר בבית, חשוב לא להחזיק בבית פיתויים שונים בצורות מתוקים, אוכל מעובד ועוד שטויות שונות. תפנקו את עצמכם בדברים שהם לא אוכל, תבלו עם חברים, תעניקו לעצמכם מסאז' במתנה, תאמצו תחביב ותעשו מדיטציה ותרגילי נשימות.