אורח חיים בריא מתחיל במחשבה. כמו כל דבר אחר בחיים, על אחת כמה וכמה- איכות החיים שלנו מושפעת מהאופן שבו אנחנו תופסים אותה, את עצמינו ואת הסביבה. כוונה יוצרת רצון, והוא רותם את כל הכוחות הנחוצים לו על מנת להתאים את המציאות לכוונה הראשונית הזאת. בשביל לשמור על אורח חיים בריא אין צורך לעשות מהפכים קולוסאליים שישנו את החיים מן הקצה אל הקצה ומספיק להתחיל בדברים הקטנים ביותר. להקדיש חמש דקות ביום למחשבה על רצון לבריאות, נחת, שלווה, שפע ואהבה, משום שברגע שמתחילים לחשוב על זה מבפנים, מתחילים לשים לב לזה גם מבחוץ.

תזונה מאוזנת, המכילה את כל אבות המזון, הויטמינים והמינרלים בשילוב עם ירקות ופירות מכל הצבעים היא הכרחית, אך היא לא תספיק אם את או אתה נמצאים בסטרס, חרדות או נותנים ללחצים של החיים לחדור מבעד לעצמות. נכון, לא פשוט לשים את הבעיות הצד, אבל הכרחי על מנת לשמור על אורח חיים בריא. הצרות עוברות, בעיות מסתדרות ומצבים קשים חולפים בחיים, בקלות רבה יותר מהזקים הפיזיים והנפשיים שנגרמים ממצבי דוחק, סטרס.

כיצד שומרים על אורח חיים בריא?

קיימות מס' דרכים מרכזיות שמטרתן לסייע לנו לשמור על אורח חיים בריא ובכך להאריך את חיינו ולמנוע מאיתנו מחלות ודברים לא נעימים נוספים, וביניהן:

  • שמירה על תזונה מאוזנת ונכונה– אין הכוונה לנקוט בדיאטה הרסנית שמטרתה ירידה במשקל. תזונה מאוזנת היא תזונה הכוללת את כל אבות המזון, הפחתה במזונות עתירי שומן (בעיקר שומן רווי, שגורם לעלייה ברמות הכולסטרול) וסוכרים, ומעבר מקמח לבן לקמח מלא- אשר מתפרק בגופינו באופן מהיר ובריא יותר, ואף משביע יותר.
  • עיסוק בפעילות גופנית באופן סדיר– מחקרים מדעיים מוכיחים כי אנשים העוסקים בפעילות גופנית באופן סדיר למשך תקופה ארוכה חיים זמן ארוך יותר מאנשים אשר אינם עוסקים בפעילות גופנית. פעילות גופנית מסייעת לנו לשמור על תפקוד מערכות הגוף, ביניהן מערכת הדם- אשר לה השפעה גדולה על יתר מערכות הגוף, מערכת הנשימה ומערכת העצמות.
  • הימנעות מרעלים שונים– על מנת לשמור על אורח חיים בריא עלינו להבין כי גופנו מורכב וניזון מהדברים אשר מוחדרים אליו בצורה אקטיבית כמו מזון, שתייה ועישון.
    כידוע, עישון הוא דבר מאוד לא בריא, שכן הוא פוגע בהעברת החמצן לאיברים חיוניים כמו הלב והמוח (ובכך גורם בין היתר לחולשה ולקוצר נשימה). כמו כן עישון גורם להגברת הסיכוי לחלות בסרטן גרון ובסרטן ריאות.
    רעל נוסף ממנו מומלץ להימנע הוא אלכוהול- כידוע, אלכוהול הנצרך בכמויות גדולות ולעיתים קרובות פוגע בכבד ועלול לגרום למחלות כבד קשות שעוצרות את תפקודו, ואף למוות.
    כמו כן, גורם אלכוהול בין היתר לעלייה בלחץ הדם, כולסטרול גבוה ופוגע בדפנות הקיבה.
  • שתייה מרובה של מים (בין 8-10 כוסות מים ביום) – לשתיית מים מרובה יתרונות רבים. למשל, שתיית מים מרובה מפחיתה באופן משמעותי את הסיכוי לחלות במחלות שונות כמו סרטן שלפוחית השתן, סרטן השד וסרטן המעי הגס. בנוסף, שתיית מים מרובה מונעת מהגוף להשתמש במים להם זקוקים איברים שונים על מנת לתפקד כראוי.
  • מידי פעם מומלץ גם לטפל בגוף בעזרת שיאצו.

תודעת בריאות

הרפייה של הגוף והנפש מסייעת באופן ניכר להכנס לתוך חוויית רגיעה, כזו שמשחררת סטרס ולחצים. מנטרות של בריאות ואהבה והקדשת כמה דקות ביום של נשימה מחזורית יסיעו לכם להתנתק מהריצה האינטנסיבית של החיים. עיסוי תדיר, גם הוא יסיע לכם להכניס פרק זמן של רגיעה ונחת לחיים, בין אם אתם עושים אותו אחת לכמה ימים, ואפילו אם מקבלים מסאז' רק פעם בשבועיים.

הליכות, לא בהכרח כאלה הספורטיביות, אלא סתם הליכות. תחליפו את הנסיעה למכולת בהליכה ברגל, צאו לשופינג בחנויות על רחובות יותר מבקניון, השאירו את הרכב בחניון קצת מרוחק והגיעו אל איזור החנויות ברגל, צאו באמצע היום מהעבודה להליכה בת רבע שעה לחילוץ העצמות. כך תוכלו להרוויח לא רק כושר ושריפת קלוריות, אלא ניקוי ראש וטעינה אנרגטית.

שלבו מזונות עתירי אומגה 3 בתפריט שלכם- אותם תוכלו למצוא בפשתן או בכפסולות. אם אתם מעשנים, תקפידו לצרוך ויטמין C בצורותיו השונות. זיכרו, ברגע שתרצו להיות בריאים וחיוניים, התת מודע ירתום את המודע ויישום הפעולות יהיה הרבה יותר קל. שכנוע עצמי ברצון לבריאות ולשלווה ימשוך אתכם לסיטואציות נעימות ורגועות יותר, יעזור לכם להעדיף לאכול מזון בריא ועשיר על פני ג'אנק ואוכל תעשייתי.