מתח נפשי, מצבי דוחק וסטרס הם האויב הכי גדול של הנפש ושל הגוף שלנו. מעבר להבנת האינטואיטיבית שמתח נפשי הוא לא מצב בריא לגוף ולנפש הרי שכיום אנו יודעים בוודאות וללא צל של ספק שלמתח הנפשי יש השפעה ישירה וחמורה ביותר על מצב הגוף שלנו.

מתח נפשי הוא מקור וקטליזטור של בעיות רבות ושונות בגוף האדם, כאשר אחת הבעיות המהותיות שמזוהה עם סטרס זוהי סוכרת.
התפרצות סוכרת, במיוחד בגילאים המתקדמים יותר אצל נשים, מושפעת באופן ישיר ממצבי סטרס ודוחק, כאשר הדבר נמדד באין סוף מחקרים.את התופעה הזאת אפשר להסביר בצורה מאד פשוטה- ראשית, ברמה הפיזית, מתח נפשי מייצר הורמונים, ביניהם אדרנלין שפוגע בתפקוד האינסולין ופרוק הסוכר, מה שמעלה את הסיכוי להתפרצות הסוכרת.
בנוסף, ברמה הפסיכולוגית, מצבי מתח נפשי, סטרט ודוחק מכניסים את האדם לתודעת הישרדות שפוגעת בהתנהלות תקינה של אכילה מסודרת כמה פעמים ביום, הקפדה על פעילות גופנית וניהול אורח חיים תקין כל אלה מהווים את הפלטפורמה האידיאלית להופעת סוכרת במיוחד בגילאים מתקדמים.

כיצד בולמים הופעת סוכרת ?

מודעות היא מילת המפתח, מודעות למצב הנפשי מודעות לתחזוקה הפיזית של הגוף שלנו. הקפדה על תזונה מאוזנת ותקינה המחולקת לשש ארוחות קטנות במשך כל שלוש עד ארבע שעות ביום.
הקפדה על אכילת ארוחת בוקר, עדיף בפרק זמן שלא עולה על שעה מרגע ההתעוררות. הקפדה על ביצוע פעילות גופנית מתונה לפחות שלוש פעמים בשבוע במשך חצי שעה ברצף.
לא חייבים להפריז והליכה בקצב בינוני בהחלט תעשה את העבודה. הקפידו על תרגילי נשימות, הרפייה ואפילו מדיטציה שתוכל להכניס קצת שלווה, רוגע והתנתקות לאורח החיים הקדחתני של העידן המודרני. פנקו את עצמכם במסאז' מפנק מדי פעם, כזה שיעשה טוב לא רק לגוף אלא גם לנפש.